06 Ogos 2008

Memaparkan View Full Screen pada MS Word 2007

Full screen merupakan salah satu kemudahan untuk memaparkan halaman secara penuh pada screen monitor. Dengan memaparkan secara full screen, anda boleh melihat paparan lembar kerja secara penuh. Dengan demikian anda boleh melakukan pembetulan terhadap hasil kerja yang sedang anda buat.

Sebagaimana pada Ms Power point yang digunakan untuk melakukan presentation, Pada Ms Word 2007 juga dapat gunakan untuk melakukan presentation. Caranya adalah dengan mengatur paparan menjadi full screen. Dengan mengaktifkan paparan full screen anda dapat memaparkan halaman secara utuh. Untuk berpindah ke halaman yang selanjutnya atau sebelumnya boleh dilakukan dengan klik butang navigasi ke kiri atau kekanan. Selain dengan menekan butang navigasi dapat pula dilakukan dengan menggunakan mouse dengan mengklik pada butang yang ada.



Untuk mengatur agar Ms Word dipaparkan secara full screen, ikutilah langkah-langkah berikut ini :
Buka menu View kemudian pilih Full screen reading pada Document views.



Cara kedua adalah dengan klik pada Full screen reading pada status bar dibawah tetingkap Ms Word 2007 anda.


Oleh yang demikian dalam keadaan terdesak anda tidak perlu lagi membuat dokumen presentation dari Ms Power Point jika file yang anda ada merupakan file docx Ms Word. Kemaskinikan saja menjadi paparan full screen maka jadilah file presentation dari Ms Word 2007.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan